Aviația
română era formată din patru escadrile. Primul avion de luptă al Forțelor
Aeriene Române a fost Nieuport 11, fabricat în Franța. Până la sfârșitul
războiului, piloții români au executat aproximativ 11.000 de ore de zbor și au fost
implicate în 750 de lupte aeriene. Un avion militar român Farman F40 a doborât
un avion aparținând Serviciului Aerian a Armatei Imperiale Germane , aproape de
orașul Slobozia. Aceasta a fost prima victorie din istoria Forțelor Aeriene
Române.
Bătălia de la Mărășești a fost o serie de acțiuni militare complexe desfășurate pe Frontul Român, în perioada 24 iulie/6 august – 6 august/19 august 1917 în zona Vrancei în spațiul dintre râurile Siret și Putna și aliniamentul Muncelu - Mărășești. Bătălia a avut ca rezultat eșecul ofensivei germane și stabilizarea frontului din zonă, până la sfârșitul conflagrației. Confruntarea a opus Armata României și forțe aparținând Imperiului Rus – aflate în defensivă, trupelor germane – aflate în ofensivă, în timpul campaniei militare românești din 1917 din Primul Război Mondial. Obiectivul strategic Puterilor Centrale era spargerea frontului și înaintarea pe valea Siretului spre Adjud pentru a se face joncțiunea cu trupele Armatei 1 austro-ungare aflate în ofensivă la Oituz și realizarea unui cap de pod la est de Siret. Prin durată, proporții și intensitate a fost cea mai mare bătălie de pe frontul românesc pe durata Primului Război Mondial. Consecințe Bă
Comments
Post a Comment