Skip to main content

Posts

Aviația română în Primul Război Mondial

Aviația română era formată din patru escadrile. Primul avion de luptă al Forțelor Aeriene Române a fost Nieuport 11, fabricat în Franța. Până la sfârșitul războiului, piloții români au executat aproximativ 11.000 de ore de zbor și au fost implicate în 750 de lupte aeriene. Un avion militar român Farman F40 a doborât un avion aparținând Serviciului Aerian a Armatei Imperiale Germane , aproape de orașul Slobozia. Aceasta a fost prima victorie din istoria Forțelor Aeriene Române.

Postere (afișe) de recrutare din Primul Război Mondial.

     D e la începutul Primului Război Mondial, ambele alianţe au folosit propaganda pentru influenţarea opiniei publice prin caricaturi, postere, desene şi alte obiecte. Recrutarea şi patriotismul au fost unele din temele centrale ale propagandei. Printre cele mai faimoase şi cunoscute postere folosite de armata britanică în campania de recrutare este afișul  prezentându-l  pe  M areșalul Lord Kitchener, atrăgând oamenii să se alăture armatei britanice.            A fost  tipărit  pentru prima  dată  în 1914, dar  a devenit mai cunoscut  după război,  pentru că înainte  nu a fost larg răspândit în afara Londr ei . Cu toate acestea,  datorită  puternicului său  impactului vizual,  a fost  pre luat  și  de alți artiști, inclusiv în SUA, unde imaginea lui Kitchener a fost înlocuită de unchiul Sam.      Posterele de recrutare au jucat un rol important în această propagandă;unele făceau apel la sentimentul național, altele la valorile naționale ce trebuiau apărate;altele aveau c

Aviaţia română în Primul Război Mondial

       Romania intra in Primul Razboi Mondial cu 97 piloti, 87 observatori aerieni si 44 avioane (24 dupa alte surse), majoritatea modele vechi. Acestea vor efectua misiuni de recunoastere si aerofotografie precum si cateva misiuni de bombardament, ultimele fara mare succes.       Prima victorie aeriana romaneasca se inregistreaza la 16 septembrie 1916 cand un avion Farman 40 doboara un avion al Puterilor Centrale, deasupra Sloboziei. Soldaţi români pregătesc un avion cu două motoare      In octombrie 1916 soseste Misiunea Militara Franceza care aduce si 100 de avioane (41 Nieuport, 38 Farman-40, 18 Breguet-Michelin si 3 H. Farman), alte avioane fiind transferate de pe frontul de la Salonic.      In total, pe parcursul razboiului, Romania a achizitionat 322 avioane, de la Nieuport si Farman la Sopwith Strutter, Caudron G.4, de recunoastere indepartata si bombardament usor, si pana la “bombardierele grele” Breguet-Michelin.      Anul 1916 se incheie cu 5 avioane inamic

Tancuri germane - Sturmpanzerwagen A7V

              Sturmpanzerwagen A7V a fost un tanc folosit de Imperiul German spre sfârșitul Primului Război Mondial. 100 de tancuri au fost comandate în primăvara anului 1918, însă numai 21 au fost livrate până la finalul războiului. A7V a fost singurul tanc de fabricație germană folosit în luptă în timpul Primului Război Mondial.               Tanc capturat la   la Fremicourt, Nord-Pas-de-Calais, pe 31 august 1918         Înainte de Primul Război Mondial, armata germană a analizat unele proiecte ale unor vehicule blindate, însă nu a plasat nici o comandă din cauza interesului scăzut.[1] Primele autoblindate germane au fost construite numai după ce trupele germane au întâlnit unele modele ale Aliaților în 1914. După apariția tancurilor britanice Mark I pe Frontul de Vest, în timpul Bătăliei de pe Somme din 1916, Comandamentul Suprem al Armatei a decis demararea unui program propriu de fabricație a tancurilor. Un birou de proiectare, denumit Allgemeines Kriegsdepartement, 7.

Primul Război Mondial pe Valea Cașinului - fotografii document

      In urma cu 100 de ani, dupa batalia de la Casin din 9 / 22 decembrie 1916 - 3 / 16 ianuarie 1917, cand o noua ofensiva lansata de trupele germano-austro-ungare a fost oprita pe valea Casinului, a urmat o alta mare confruntare: intre 31 decembrie 1917 / 13 ianuarie 1917 - 5 ianuarie 1917 / 18 ianuarie 1917, a avut loc Batalia de la Pralea.          Aici Armata Romana a obtinut o mare victorie care a adus o importanta modificare a liniei frontului, pentru a tine sub control Valea Susitei (linia Marasti - Marasesti). Pe valea Casinului - dupa cum scriu tratatele de istorie - "in cele 10 zile de lupte violente, date de ambele parti cu mari pierderi si cu mari suferinte, pe ploi torentiale, viscole si zapezi, intr-o regiune dintre cele mai grele de strabatut, frontul roman fusese impins in partea de sud a Vrancei.          Inamicul incerca sa cada in spatele si in flancul pozitiilor romano-ruse de la Focsani si Siret. Batalia de la Casin a continuat mai departe, dar ca un sec

În tranșee: viața cotidiană pe front (imagini din Primul Război Mondial)

Ofițeri români - Răcoasa 1917      Luptele din vara anului 1917 s-au dat în principal în  așa numitul triunghi al morții, format din spațiul cuprins între zonele Mărăști, Mărășești și Oituz într-un areal geografic oscilând între zone de deal și câmpie. Un relief care nu s-a arătat a  fi problematic în mod special  pentru forțele beligerante. Mult mai dificilă s-a dovedit a fi însă clima. Literatura memorialistică a consemnat în majoritatea lucrărilor foștilor combatanți  atât omniprezenta arșiță năucitoare, cât și muștele și setea care-i chinuie pe cei aproape un milion de soldați care se luptă de ambele părți. Cea mai bună dovadă în acest sens este furnizată de povestea unui atac celebru al armatei române, atacul Regimentului 32 Mircea unde, toropiți de căldură, soldații au renunțat la vestimentație, luptând în cămăși.  Soldați români în transee la Răcoasa 1917  Soldați români se odihnesc -Varnița 1917  Tranșeu Carpinis 1917         În campania din 1916